rock

Nieuw leven in Australië
SLAVENWERK

Orka’s of dolfijnen?

In de dagen na 4 maart hebben we nog een aantal Lord of the rings plaatsen bezocht, maar daar zal Ingrid ongetwijfeld van alles over vertellen, dus ik begin met dinsdag 8 maart. We zijn sinds gisteren in Wellington. Vandaag is Ingrid weer naar een Lord of the rings tour gegaan, omdat ze heel vroeg klaar moest staan, hebben we voor 2 nachten een hostel geboekt. De eerste nacht sliepen we met 2 Deense meisjes op de kamer en nog  2 anderen die heel laat kwamen en weer heel vroeg vertrokken. Toen Ingrid met de tour mee ging, heb ik mount Victoria beklommen. (klinkt spectaculairder dan ze was). Het was maar dik een half uurtje lopen/klimmen. Vanuit Victoria kon je heel Wellington zien, erg mooi. Later ben ik nog even door het centrum gaan lopen.

Wo. 9 maart zijn Ingrid en ik naar het te papa museum geweest. Dit museum was gratis, en als je daar binnen bent kan je het haast niet geloven, we hebben zoveel exposities gezien, en je moest er maar voor 2  betalen. Dit was een heel breed en uitgebreid museum, het ging over van alles in en rond Nieuw-Zeeland, de flora, fauna, volcane's, Maori's etc. etc. noem het maar op. We hebben ook niet alles gezien, zo groot was het...

Do. 10 maart

Moesten we de Ferry naar Picton hebben. Dit betekende dus heel de auto leeg halen...(die zit ook aardig vol) En alles achterlaten bij de incheck bali. Gelukkig hadden ze daar ook karretjes zoals in het vliegveld, dus het viel eigenlijk reuze mee. De auto konden we achterlater op een parkeerplaats. (er werd niet eens gecheckt hoe erg hij eraan toe was!) Eenmaal aangekomen in Picton heb ik op de spullen zitten wachten en is Ingrid de nieuwe auto wezen halen. Dit bleek een Nissan Sunny te zijn. Niet de auto die wij hadden afgesproken maar goed.. We zijn toen wat gaan eten in Picton, en het weer was ook niet zo denderend. Toen we terug gingen naar de auto bleek de auto te lekken, en het drupte helemaal door tot in de radio. Dus   gingen we weer naar de ferry, en bleek niemand meer in het kantoortje te zitten... Ingrid heeft APEX toen gebeld, en gelukkig hadden ze een kantoor in Picton, dus konden we daar naartoe gaan. En daar kregen we een nieuwe ruimere auto. Daarna zijn we naar een doc camping gereden het was zo hard aan het regenen dat we maar een hutje hebben genomen. Dit was ook niet zo super duur, dus hebben we de volgende dag nog een nacht erbij geboekt.

Vrij. 11 maart.

Hebben we een stuk van de  Queen Charlotte track gelopen met onze buren.(hutje naast de onze op de camping) Casper en Laura. Na een tijdje lopen kwamen we een Deens/Engelse familie tegen die we al in het noorder eiland waren tegen gekomen. De man ging terug lopen met het kleinste kind, en ze stelde aan ons voor om nog een stuk door te lopen, en dan zou hij ons oppikken met de auto, en ons bij het begin punt brengen.(waar onze auto staat.) Super aardig natuurlijk en dat hebben we dan ook gedaan. Zijn vrouw liep verder met nog twee dochters, en op het eindpunt zijn we met z'n alle in de auto gegaan.  's Avonds nog gezellig in de keuken gezeten met Laura en Casper.

Za.12 maart. Zijn we naar Frenchpass gereden. We hoorden dat je hier met dolfijnen kon gaan zwemmen. Het was echt een super mooie rit om er naartoe te gaan. Het was zo'n zand/stenen weg, maar toch goed te doen.

Zondag zijn we mee geweest met een organisatie die Seasafaris heet. We zouden met dolfijnen gaan zwemmen. Jammer genoeg waren ze nergens te bekennen, dus heeft Danny ons naar een groep zeeleeuwen gebracht! En we hebben met hun gezwommen! Echt super gaaf was dat. Ze kwamen super dicht bij je. Ook het rif was echt super mooi, we hadden snorkels en zo'n wetsuit en flippers aan dus kon je ook steeds een stukje naar beneden duiken. Dit was echt een geweldige ervaring! 's Middags zijn we nog naar het strand gegaan. Ons privé strandje. Het is een stuk lopen naar het strand maar d'r was echt helemaal niemand. Met een super mooi  uitzicht. 's Avonds zijn we nog naar Danny gegaan van Seasafaris, om de cdrom op te halen die we erbij hadden genomen, over het zeeleeuwen zwemmen. Ook hadden we gevraagd of we morgen weer een poging konden wagen om met dolfijnen te zwemmen, en we hebben afgesproken dat als we ze niet zouden zien we alleen dertig dollar moesten betalen. i.p.v. 98 dollar.

Ma. 14. maart.

Om Negen uur 's morgens gingen we weer op weg met de boot, opzoek naar de dolfijnen. Helaas konden we deze nergens vinden. Maar Ingrid had al wel een paar vinnen gespot bij een boot. Er bleken dus Orka's te zijn! I.p.v de dolfijnen hebben we veilig vanuit de boot naar de orka's gekeken, ook heb ik een hele boel foto's gemaakt, die ik binnenkort op zal sturen. Dit was ook echt een super gave ervaring!! Normaal kwamen ze pas later in het jaar aan, maar nu kwamen ze vast speciaal voor ons! Terug in de baai kregen we nog een t-shirt van Seasafaris omdat we ook zijn website zouden promoten, en op de website zouden zetten. Als iemand nog info wil over seasafaris kan je hier kijken: http://www.seasafaris.co.nz/index.html Dit is ook de beste plek om naartoe te gaan, want het is nog helemaal niet toeristisch, en zeker de moeite waard! Ook doen ze onderzoek naar de individuele orka's, dus ik had beloofd de close-up foto's van de vinnen naar ze toe te sturen. 's Middags ben ik weer lekker naar het strand gegaan, waar ik nog twee mooie foto's van roggen heb ik kunnen maken, die aan de kant van het strand zwommen. Ingrid was nog naar de plaatselijke school gegaan, maar daar verteld zij vast meer over. Vanaf ons strand was ook de plaats waar we de orka's vanaf de boot hadden gezien. Helaas waren ze al weer verder getrokken...

Dus nog effe wachten op de super foto's!!