- Zeelandnet

Welkom To My Website
Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

Fouten kunnen we allemaal maken

Ik ben sinds lange tijd van Planet(KPN) provider over gegaan naar Zeelandnet. Vroeger was ik niet zo'n Zeelandnet gebruiker. Maar de kosten van internet gebruik verplichte mij over te stappen.
Daar ik maar 2 providers op mijn adres kan krijgen voel ik mezelf flink afgeknepen. KPN kan mij geen hogere snelheid bieden dan 8 Mb. Reden hierom is dat de aansluiting van de glasvezel in een kast zit die meer dan 300 meter van mijn huis zit. Daartussen zitten flink wat aftakkingen wat veel ruis op de lijn geeft. Hierdoor is hogere snelheid niet mogelijk.Jammer genoeg bied zeelandnet dit wel. Maar hier is de support Vreemd. Ik heb een regelmatige uitval van de verbinding en de medewerkers van zeelandnet geven gewoon de router de schuld. Ik heb deze gekocht bij zeelandnet en ze geven er geen support op. Slecht zet van mij. Ik heb hiermee een veel te hoge bedrag betaald.

Als KPN mij een hogere snelheid aanbied (Wat een paar maanden gratis door KPN uitgeprobeerd is) valt regelmatig de modem gewoon uit. Omdat er te veel storingen op de lijn zit. Puur uit kosten overweging ben ik dus over gestapt. Dit zonder extra kosten van KPN. Daar ze mij in eerste instantie de garantie gegevenhad dat het wel kon.

Ik ben dus een onvrijwillige klant van zeelandnet. Het is niet de snelheid dat ik mis. Daar kan ik bij zeelandnet goed gebruik van maken. Alleen ht regelmatig weg vallen van de verbinding hinderd mij.

Ongeveer 2 weken nadat ik met de eerste persoon gesproken had die alle problemen resolute van de hand wees en alleen mij de schuld gaf. Werdt ik weer gebeld door een andere persoon van zeelandnet. Het gesprek met deze man verliep erg prettig. Hij vroeg aan mij of ik bereid was om een programma te installeren om te kijken waar het probleem precies zat. Hij had het niet over dat het probleem bij mij zat, maar hij wilde graag bepalen waar het probleem precies optreed. Dus ik programma geïnstalleerd en laten draaien. Dit programma ping elke seconde naar zeelandnet en een pagina dit ik kon kiezen.

Na 3 dagen werd ik weer door dezelfde persoon benaderd. We legde beide onze gegeves naast elkaar en kwam tot de vervelende ontdekking dat mijn SITECOM router een probleem had met wireless streaming. Zodra hier te veel fouten optraden stagneerd ook de directe verbinding met de Voip modem. De router moest eerst de problemen oplossen van de wireless, en zodra dit was gedaan ging de communicatie met de Modem weer van start.

Dit was dus onacceptabel voor mij. I.o.m zeelandnet mederwerker IT afdeling wat dingen uitgeprobeerd maar na een paar dagen toch uiteindelijk de Router vervangen door een NETGEAR R6300v2. Op zeelandnet werd een NETGEAR R6000 als beste opgegeven. Op tweakers.net was de R6300 het beste. Deze had de optie 5GHz band te gebruiken. En had ook een optie om meer dat 6 gebruikers op wireless te hebben.
Deze nieuwe Router ingesteld een aantal computer overgezet op de 5Ghz band. Hierna weer een paar dagen dezelfde testen uitgevoerd en de voorgestelde software laten draaien. Alle dagen GEEN problemen onder vonden.

Mijn eerste ergenis had voorkomen kunnen worden als de eerste persoon mij dit ook had laten doen. Maar gelukkig zijn we mensen. Het zou wel erg saai worden als de mensen op zeelandnet robots waren. Allemaal dezelfde gedacht en oplossingen.

Toch nog even terug komen op de Router. De Sitecom router werk op zich goed. Maar er zijn twee problemen waar mee hij niet overweg kan. Maar wat niet staat beschreven in de handleiding.
Het copieren van de MAC adres van een van de computer is voor deze Router een fout optie. (Met wirless komt hij de MAC weer tegen en dat bots ineens tijdens pakket verturen)
Probleem 2 is eigenlijk een probleem dat alleen voor komt in huizen (Zoals bij mij thuis) Waar zowel telefoon, Tablet en computers in gebruik zijn. De Routers die alleen B,n en g hebben kunnen ook niet meer dan 6 wireless verbindingen tegelijk aan. Er kunnen best wel meer mogelijkheden zijn om connecties te hebben. Maar zodra de werkelijke connecties boven de 6 kom zijn de fouten er in overvloed. Sommige merken lossen het probleem op een andere manier op. Maar Sitecome leg dan even alle verbindingen (Dus ook de bekabelde) stil. En reset elke verbinding. Dit neemt tijd in beslag welke soms op kan lopen tot 15 seconden.
Gaat u een nieuwe router kopen LET dan even op. Bekijk de beschrijving op de doos en vind uit of hij meer dan 6 wireless verbindingen kan hebben.

 
Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu