Algemene
Voorwaarden
1. Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en
transactie tussen de nagelstudio en een cliënt waarop de nagelstudio
deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze
voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is
afgeweken.
2. Inspanningen nagelstudio
De nagelstudio zal de behandelingen naar beste inzicht en
vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren
en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap. De
nagelstudio zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt
inlichten over financiële consequenties van de wijziging of
aanvulling van de behandeling.
3. Afspraken
De cliënt moet verhindering van een afspraak zo spoedig mogelijk,
uiterlijk 24 uur voor de afspraak aan de nagelstudio te melden.
Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag
de nagelstudio het bedrag voor de afgesproken behandeling in
rekening brengen. Indien de cliënt meer dan vijftien minuten later
dan de afgesproken tijd in de studio komt, mag de nagelstudio de
verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele
afgesproken honorarium berekenen.
4. Betaling
De nagelstudio vermeldt alle prijzen van behandelingen en
producten zichtbaar in de nagelstudio. De gemelde prijzen zijn
inclusief btw. De nagelstudio vermeldt prijswijzigingen 14 dagen
voor de ingangsdatum duidelijk zichtbaar in de studio. Aanbiedingen
in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang
de voorraad strekt.
De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling
van de behandeling en eventuele producten contant te
voldoen.
5. Persoonsgegevens & privacy
De cliënt voorziet de nagelstudio vóór de eerste behandeling van
alle gegevens, waarvan de nagelstudio aangeeft dat deze noodzakelijk
zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat
deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de
behandelingen.
De nagelstudio neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in
een geautomatiseerd systeem en op een klantenkaart. De nagelstudio
behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de
richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. De nagelstudio
zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden
zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.
6. Geheimhouding
De nagelstudio is verplicht tot geheimhouding van alle
vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de
behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de
cliënt is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de
informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een
wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, de nagelstudio
verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
7. Aansprakelijkheid
De nagelstudio is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard
ook, ontstaan doordat de nagelstudio is uitgegaan van door de cliënt
verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante
lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of
vrijetijdsbesteding.
De nagelstudio is niet aansprakelijk voor beschadiging van
persoonlijke eigendommen bij het organiseren van kinderfeestjes
en/of workshops.
8. Garantie
De nagelstudio geeft de cliënt 1 week (7 dagen) garantie op de
behandeling en de producten. Deze garantie vervalt indien:
· De cliënt de kunstnagels heeft laten onderhouden door
een andere nagelstudio.
· De cliënt zonder handschoenen met agressieve chemicaliën
heeft gewerkt.
· De cliënt de kunstnagels heeft afgebeten of opzettelijk
afgebroken.
· De cliënt andere producten dan de door de nagelstudio
geadviseerde heeft gebruikt voor het onderhoud van de kunstnagels.
· De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet
binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd.
· De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing
heeft gebruikt.
10. Beschadiging & diefstal
De nagelstudio heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding
te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten
beschadigt. De nagelstudio meldt diefstal altijd bij de politie.
11. Klachten
Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een
product, moet deze zo spoedig mogelijk, en binnen vijf werkdagen na
ontdekking schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van de
nagelstudio. De nagelstudio moet de klager binnen vijf werkdagen
adequaat antwoord geven. Indien een klacht gegrond is, zal de
nagelstudio de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen,
tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden
en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt. Indien de nagelstudio
en klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het
geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.
12. Nail art
Indien de nagelstudio een voorbeeld toont van een aan te brengen
nail art ontwerp, dan geldt dit slechts als aanduiding. Het
resultaat op de nagels van de cliënt hoeft niet identiek te zijn aan
het getoonde voorbeeld. Het copyright op aangebrachte nail art
motieven berust bij de nagelstudio. Indien de cliënt de aangebrachte
nail art laat fotograferen voor commercieel gebruik, moet vooraf
toestemming gevraagd worden aan de nagelstudio. De nagelstudio mag
hiervoor een redelijke vergoeding eisen.
|