Kamerbrandje Zorgcentrum( )

Donderdagavond om kwart over 9 werd er gealarmeerd voor een automatisch brandalarm in Zorgcentrum Borrendamme aan de Scheldestraat te Zierikzee . Bij het inmelden bij de a.c kreeg de 39 te horen dat er op 1 van de kamers daadwerkelijk wat zou branden . Eenmaal ter plaatse bleek het kleine kamerbrandje op de eerste verdieping al gedoofd , wel hing er op de gang en het trappenhuis een stinkende rook. Nadat de kamer was geinspecteerd werd direct begonnen met ventileren. De bewoner had bij de bluspoging brandwonden opgelopen aan arm en hoofd . In samenspraak met de verzorging werd de bewoner onder de douche gezet en werd via het tehuis een beroep gedaan op de huisartsenpost . De oorzaak van het brandje is waarschijnlijk het gevolg van roken in de woning. Na een half uurtje keerde de 39 weer huiswaarts.

 

 

 

 

J.B Schot