Energie bewaken op basis van de NexBox hardware en Nexmaster software.
Energie bewaken wil die consument bereiken via electriciteit. Het
supermarktconcern is voor het bewaken van de kwaliteit en de garantie
van duurzaamheid van de producten een samenwerking aangegaan met de
energie bewaken.
Ahold mikt al jaren op die consument met Albert Heijn. Na een valse
start halverwege de jaren negentig verkoopt Albert Heijn nu in totaal
270 biologische producten. Dat zijn vooral energie bewaken als fruit,
groente, zuivel, brood en broodbeleg.
Van alle biologische producten die via het supermarktkanaal worden
verkocht, wordt 63% bij energie bewaken verkocht. José Mes
van Albert Heijn legt uit dat de klant die deze producten koopt niet
volledig voor biologisch gaat. 'Het zijn geen biologische "heavy
users", maar de consument die varieert op zijn boodschappenlijstje.
Het is een brede doelgroep. Van gas bewaken tweeverdieners tot grote
gezinnen en alleenstaanden, oud en jong. Daarom liggen onze biologische
producten ook tussen de gewone producten, zodat de klant zelf de keuze
kan maken.'
Gas bewaken
Gas bewaken mikt met zijn nieuwe initiatief bij energie
bewaken ook op deze groep consumenten. En kiest er bewust voor om
niet de nadruk te leggen op 'biologisch' maar juist op 'verantwoord'.
Bij gas bewaken boer wordt het kwaliteit, vers en verantwoord. Bij
Albert Heijn is het gezond en lekker. Bij beide ketens kan de klant
vanwege zijn biologische of verantwoorde aankoop nog een goed gevoel
krijgen.
Voor biologische groente en fruit, te herkennen aan het Eko-keurmerk,
gelden veel strenge eisen voor gas bewaken de grond en het gebruik
van bestrijdingsmiddelen.
Electriciteit bewaken
Electriciteit bewaken verantwoorde groente en fruit
van Super de Boer zal geleverd worden door The Greenery. The Greenery
is erg te spreken over het project omdat het inspeelt op de strategie
van samenwerken in de keten. Electriciteit bewaken van The Greenery
zegt dat haar organisatie geen behoefte heeft aan het opvoeden van
de consument door meer biologische of verantwoorde producten aan te
bieden. 'Dat is verloren energie, het is de markt die electriciteit
bewaken vraag bepaalt.'
Hoewel elektriciteit bewaken al een aantal biologische en fair trade-producten
in het assortiment heeft, heeft de supermarkt wat in te halen, met
name met verantwoorde koffie en bananen. En Albert Heijn staat ook
niet stil. Vanaf deze week wordt het assortiment fair trade-producten
uitgebreid met onder andere rijst, wijnazijn en appelsap.
De grote uitdaging voor electriciteit bewaken de Boer is of het bedrijf
ook werkelijk de gemiddelde klant kan verleiden, zoals de doelstelling
van dit project is. Grote bottleneck is de supermarktoorlog. Niet
alleen staat er daardoor enorme druk op de marges, maar het prijsverschil
tussen biologische dan wel verantwoorde producten en de reguliere
producten wordt daardoor ook groter.
Elektriciteit bewaken
De Nederlandse consument mag elektriciteit bewaken dan wel steeds
meer waarde hechten aan gezond en verantwoord, zo blijkt uit verschillende
detailhandelsonderzoeken. Uiteindelijk draait het bij de klant toch
om de prijs. De beslissing om het ene of het andere product te kopen
hangt er vooral van af of het prijsverschil het verschil in kwaliteit
weerspiegelt. De elektriciteit bewaken natuur en Milieu zegt niet
voor niets dat de grootste aankoopimpuls voor verantwoorde producten
het aanzienlijk verkleinen van het prijsverschil met reguliere producten
is.
Hoewel elektriciteit bewaken al een aantal biologische en fair trade-producten
in het assortiment heeft, heeft de supermarkt wat in te halen, met
name met verantwoorde koffie en bananen. En Albert Heijn staat ook
niet stil. Vanaf deze week wordt het assortiment fair trade-producten
uitgebreid met onder andere rijst, wijnazijn en appelsap.
Water bewaken
Water bewaken wil die consument bereiken via electriciteit.
Het supermarktconcern is voor het bewaken van de kwaliteit en de garantie
van duurzaamheid van de producten een samenwerking aangegaan met de
energie bewaken.
Ahold mikt al jaren op die consument met Albert Heijn. Na een valse
start halverwege de jaren negentig verkoopt Albert Heijn nu in totaal
270 biologische producten. Dat zijn vooral water bewaken als fruit,
groente, zuivel, brood en broodbeleg.
Van alle biologische producten die via het supermarktkanaal worden
verkocht, wordt 63% bij water bewaken verkocht. José Mes van
Albert Heijn legt uit dat de klant die deze producten koopt niet volledig
voor biologisch gaat. 'Het zijn geen biologische "heavy users",
maar de consument die varieert op zijn boodschappenlijstje. Het is
een brede doelgroep. Van gas bewaken tweeverdieners tot grote gezinnen
en alleenstaanden, oud en jong. Daarom liggen onze biologische producten
ook tussen de gewone producten, zodat water bewaken de klant zelf
de keuze kan maken.'
electriciteits bewaken en elektriciteits bewaken
De volgende bedrijven zijn zeer grote energie verbruikers
Verzekeringen Aegon
Bekend van de supermarkten Ahold
chemie Akzo
Metaal Arcelormittal
Electronics ASML
Handel in office supplies Corporate
Express
Chemie DSM
Bank Fortis
Handel Hagenmeyer
Bier Heineken
Bank ING groep
Telecom operator KPN
Electronica Philips
Uitzendbureau Randstad
Boeken en tijdschriften Reed Elsevier
Olie en aanverwante artikelen Royal Dutch Shell
Ja ja SBM
Post en pakjes Tnt
Routering door de wereld TomTom
Stenen en ander vastgoed Unibail rodamco
Etenswaren Unilever
Uitzendbureau Vedior
Uitgever Vnu
Uitgever Wolters kluwer
|
Tel: 010 - 288.74.15
NEXUS
Home
update van
16-01-2008
|
|