Gepubliceerd in Elan
Jonge honden op Internet: Gouden markt voor whizzkids door Peter Lievense
Internet moet. Nog maar enkele jaren geleden
was het wereldwijde netwerk een anarchistische ontmoetingsplaats voor studenten
en computer-fanaten waar de gemiddelde ondernemer geen weet van had. Nu
ligt het woord op ieders lippen en surfen twee miljoen Nederlanders regelmatig
over het World Wide Web. En dat aantal zal heel snel groeien nu zwaargewichten
als KPN en ING gratis Internettoegang aanbieden.
Bovendien belooft Internet alerte bedrijven gouden bergen. E-commerce is het nieuwste stopwoord. Dit jaar spenderen de vaderlandse consumenten twee miljard gulden op het Web en marktonderzoeker IDC voorspelt zelfs dat er over drie jaar wereldwijd één biljoen dollar omgaat in de handel via Internet. Wie daar een graantje van mee wil pikken, zal een website moeten openen. Maar Internet is een nieuw medium met een eigen taal en gebruiksaanwijzing. Terwijl gevestigde reclamebedrijven, erkende tekstschrijvers en gerenommeerde grafische ontwerpers hun tanden veelal stuk bijten op de eigen wetten van het virtuele medium, bouwen jonge whizzkids niet gehinderd door enige voorkennis de meest originele sites. In het zadel geholpen door de enorme vraag en de schaarste op de markt doen de jonge ondernemers, tieners vaak nog, goede zaken.
|
|
ziet u geen menubalk links? |
klik dan hier! |