Johnniii's Projecten


Mijn huidige project: Honda Civic Coupé 1.5 16v DXi

Mijn mislukte project: Opel Vectra B 1.6i 16v

Mijn betere project: Hyundai Scoupe 1.5i LS

Mijn derde project: Toyota Corolla 1.6-16v

Mijn tweede project: Opel Kadett 1.6i "Red Devil"

Mijn eerste project: Ford Escort XR3i 1.6-16v





























Johnniii's Honda Civic Coupé 1.5i-16v DXi


    Op 17 januari is na een hele hoop met problemen en ellende eindelijk een droom(pje) uitgekomen, en ben ik in het
    bezit gekomen van een Honda Civic Coupé 1.5i-16v DXi uit 1995. De Honda heeft een parelmoerlak in de relatief weinig
    voorkomende kleur "Paradise-Blue-Green". Afhangende van het licht is ie dus soms een mooie donkergroene kleur, en
    soms een wat meer groenblauwe kleur.
    Toevallig stond mijn nieuwe aanwinst bij Honda van der Poel te koop toen ik echt van de Vectra af wilde. Na wat onder-
    handelen zijn we tot een mooie deal gekomen en konden de betere tijden beginnen!
    Bij aankoop was de auto nog vrijwel standaard, op de 15 inch Borbet 5-spaaks lm-velgen en de Clarion radio-cassettespeler
    met bijbehorende 6-cd wisselaar na. Hieronder zie je de foto waarmee hij te koop stond en de foto's die ik na aankoop heb
    getrokken. Hierin zie je ook een beetje de verschillende kleuren die je kunt zien.



   

   



    Na de aankoop heb ik een aantal dagen met veel plezier rondgereden, maar gelijk de eerste week kreeg ik al de kriebels
    en wilde ik gaan beginnen met de mods. Aangezien ik nog een openluchtfilter had liggen, was dat het eerste wat er aan de
    Civ veranderd is. Het resultaat zie je hieronder.



    Onder de motorkap zag het er nog niet echt super netjes uit, veel vuiligheid van het rijden in de regen overal, maar geen
    olie en andere niet zo toffe drab. Een mooie uitdaging om te gaan poetsen dus!
    Een weekje later heb ik op de hoedenplank een zonnescherm van Filtravedo geplaatst, zodat niet iedereen de hele tijd naar
    binnen zit te kijken als ze achter je rijden. Ook wel prettig tegen felle lampen overigens. Tevens heb ik ook alle stickers,
    logo's en andere rotzooi van de kofferklep verwijderd. Veel strakker zo!
    Ondertussen was de nieuwe lading clubstickers van onze Tuning Club Zeeland weer gemaakt, dus kon mijn eigen exemplaar er
    ook op geplakt worden. Het resultaat:



    En zoals bij velen is het ook bij mij van kwaad tot erger gegaan. Een tweetal weken later waren een aantal leuke dingen
    binnen, en konden de echte mods beginnen, namelijk een Tenzo-stijl free-flow einddemper, MAD 40mm verlaagde veren,
    heldere convex zijknipperlichten van Autostyle en een Matrix veerpootbrug. Omdat mijn lichten toch al niet goed meer
    waren heb ik gelijk ook nog Philips Blue Vision lampen geplaatst. Het resultaat zie je hieronder.



   



    Even wennen aan het nieuwe geluidje, wat erg hard klinkt als je het niet gewend bent. Maar das toch de reden dat je een sport-
    uitlaat koopt, toch? De verlaging bevalt me tot nu toe perfect, zeker in combinatie met de veerpootbrug. De wegligging is
    nu veel beter dan eerst, en van alle auto's die ik gehad heb echt veruit de beste. De heldere zijknipperlichten en Blue
    Vision lampen geven de Civic een nette, strakke look, en zorgen voor een zeer goede verlichting van de weg. Aanrader!
   
    Het motorblok is ondertussen ook gereinigd en blinkt weer als een spiegel. Het resultaat:



    Nadat het motorblok gereinigd is, heb ik een rijtje stickers laten maken voor onder de spiegels. Dit is gelijk een ander zicht:

   


    Ondertussen heb ik nog een voltmeter en een ampèremeter aan de A-stijl gemonteerd. Dit geeft het interieur een beetje meer
    racegevoel.
    Omdat de verhouding tussen de verlaging voor en achter niet optimaal was, is aan de voorzijde de vering nog verder aangepast
    waardoor de civic nu ongeveer 50mm verlaagd is van voren. Op deze manier staat hij mooi laag, en is de ruimte tussen de
    wielen en wielkasten voor en achter gelijk.

    Nadat dit gebeurd is ben ik aan de slag gegaan met mijn remtrommels en -klauwen. Deze zijn in hittebestendig rood gelakt. Dit
    was een behoorlijk karwei, aangezien deze behoorlijk geroest waren, en de bouten met de luchtsleutel vastgezet waren. Het
    resultaat is heel erg naar mijn zin, zeker in combinatie met de rode TCZ hoofdletters die ik gelijk ook maar heb geplakt:















    De audio is het volgende wat ik aan het afmaken ben, de nieuwe Panasonic CQ-DFX683N headunit speelt cd's, MP3's en
    WMA's perfect af, en de twee Raveland 180W RMS Subs geven de bass een mooie klank. De kofferbak wordt netjes vol-
    gebouwd met grijze en zwarte mokette bekleding, en alu afwerking.
    Blauwe neon en strobo's moeten het nog wat extremer over laten komen. Zodra dit project af is zal het hier te zien zijn.
    Deze foto geeft aan hoever ik momenteel ben:




    Helaas is er door een ongeluk waarbij ik van achteren aangereden ben een verandering van de plannen gekomen. Eerst zal
    de schade moeten worden hersteld, zodat ik daarna verder kan met wat ik van plan was. De foto's van de schade:











    Zoals het er nu naar uitziet zal ik een complete bodykit gaan bestellen, en deze laten monteren, de schade laten her-
    stellen, het deukje in de linker wielkast vooraan laten uitdeuken, en een roestplekje rechts laten weghalen. Dit
    alles zal binnen nu (04-05-2004) en een maand of twee/drie gebeuren. De M3-spiegels die ik heb liggen zullen dan
    gespoten en gemonteerd worden.


    De bodykit die na het ongeluk besteld was zag er als volgt uit:








    Helaas heb ik bijna drie maanden kunnen wachten zonder een bodykit te ontvangen, dus heb ik op den duur maar besloten
    om de bodykit te annuleren en een originele achterbumper te gaan monteren.

    In de tijd dat ik heb zitten wachten op de bodykit en op de afspraak met het schadebedrijf heb ik zeker niet stil ge-
    zeten. Motorisch is er zeker het een en ander veranderd:

    * DC-Sports 4-2-1 Spaghetti spruitstuk voor meer pk's en vooral ook meer koppel
    * RVS Katvervanger
    * Arospeed rode bougiekabels
    * Arospeed instelbare brandstofdruk regelaar
    * Rode slangencovers rond de slangen en buisjes

    Op de slangencovers na is alles gemonteerd en afgesteld door de topmonteur van Autobedrijf Van Der Poel, waar ik tot
    nog toe zeer tevreden over ben.

    Hoe ziet het er nu uit onder de kap:






    Optisch gezien is er ook nog het een en ander aan de auto aangepast:

    * M3-spiegels
    * Jamex 60 mm verlaging d.m.v. andere veren(in plaats van de reeds gebeurde 50/40mm verlaging)
    * Rijtje stickers aan de zijkant weer terug verwijderd
    * Clubsticker van de voorruit verwijderd
    * Alle reclamestickers van de auto verwijderd
    * Geblindeerde zonnefilter op de voorruit






    Tevens zijn mijn Borbet wielen verkocht, waarna ik een setje 17 inch Alustar by Alurace heb opgehaald in Gelderland.
    Het resultaat was op zich heel erg mooi:








    Helaas bleek al heel snel dat de lage ET-waarde van de velgen moordend was voor zowel de banden als de wielkasten. Deze
    velgen hebben dan ook maar een week of drie op mijn wagen gelegen tot ze weer verkocht waren....

    Daarna heb ik een tijdje op mijn originele, stalen velgen rondgereden. Dit was niet echt een mooi zicht, maar je hebt
    toch velgen nodig:






    De audio is ondertussen ook aangepast, voorin een Composet van Alpine, achterin tweeweg speakers van Alpine. De head-
    unit is een Panasonic CQ-DFX683N geworden, met MP3-WMA functie. Een prima apparaat voor een schappelijke prijs!
    De kofferbak inbouw is momenteel niet echt interessant om te bekijken, gewoon een kistje met één van de twee subs, en
    de versterker en condensator tegen de achterbank geschroefd.

    In het interieur is op de sportpedalen na niets veranderd. Alleen is er (net zoals in de Scoupe al zat) weer blauwe neon
    ingebouwd onder stoelen en dashboard. Helaas heb ik dit nog niet op de foto gezet.


    Eind augustus is het eindelijk zover. De civic wordt weer gemaakt! Wat wordt er allemaal gedaan:

    * Deukje linksvoor aan de wielkast weghalen en de wielkast opnieuw spuiten
    * Rechts achter een nieuw stuk wielkast inlassen en de boel spuiten
    * De kofferklep met Wings-West Midwing wordt gemonteerd, en de delen van de spoiler die op de carrosserie komen
    * De schade achter wordt hersteld
    * De kofferklep wordt gecleaned van logo en inclusief nummerplaathouder in carrosseriekleur gespoten
    * De achterbumper wordt gespoten
    * Een Remus einddemper vervangt de knetterpijp in Jap-stijl, om beter te passen bij de duitse stijl

    Tevens zijn de cupvelgen van AluLine weggebracht om te worden gepolijst en voorzien van nieuwe Bridgestone Potenza
    banden in 195/50/15. Deze velgen lagen al twee jaar in de schuur zonder er iets mee te doen, dus het werd tijd om de
    civic op zijn duits neer te zetten. Het eindresultaat na een week zweten:












    Het resultaat vond ik toen ik de auto ging ophalen echt fantastisch, hij was ontzettend goed gespoten en de onderdelen
    en velgen gaven de wagen een speciaal en origineel uiterlijk. Houden zo zou je dus denken?!

    Na verloop van tijd bleken de gepolijste velgen toch behoorlijk onderhoudsgevoelig te zijn, en gezien ons fijne regen-
    achtige klimaat heb ik besloten om ze te ruilen voor een setje TSW Venom in 17 inch. De twee velgen naast elkaar:








    De Venoms stonden ongelofelijk goed onder de civic, vond ik zelf dan toch. Hieronder zie je hoe het eruit kwam te zien:










    Toen brak de 6er november aan en kwam de grote dag: Tuning Club Zeeland ging de testbank van DynoJet in Goes onveilig
    maken. Ook ik heb de civic aan een grondige test onderworpen. Even daarvoor heb ik de Remus weer verkocht, omdat deze
    te zwaar woog en te stil was. Een hele ervaring, zo'n dagje testbank:








    Het resultaat was dat ze bij Van Der Poel mijn wagen perfect hadden afgesteld, zodat er op de testbank niets aan kon
    worden verbeterd. Het resultaat:

    Vermogen: 116 pk op de krukas (99,1 pk op de wielen)
    Koppel: 150 Nm op de krukas (126,9 Nm op de wielen)

    De uitdraai:






    Na een tijd met de venoms gereden te hebben bleek de combinatie -60 en 17 inch wielen toch de nodige problemen te geven
    bij het nemen van bochten met putten in de weg. Ook kwam de civic met de 17-ers wat hoger van de weg te liggen en omdat
    ik toch erg hou van laag en breed stond mij dit een beetje tegen.

    Dus........ De venoms zijn weer vertrokken en wederom rijd ik op staal rond.


    Eind januari heb ik een aantal zaken gemonteerd die ik al een tijdje had liggen. Bijvoorbeeld het sportstuurtje dat ik
    op de show in Essen had gekocht. Ziehier het resultaat:




    Tevens is mijn veerpootbrug voor achter in de kofferbak geplaatst. Op de foto hieronder zie je de linkerkant ervan, let
    niet op de bedrading want die wordt nog voor het seizoen netjes afgewerkt.....




    Daarnaast heb ik ook eindelijk mijn cold-air intake ingebouwd, zodat je een beetje een intercooler-effect krijgt. Dit
    ziet er als volgt uit:



    En onder de motorkap:




    Vandaag heb ik mijn nieuwe aanwinsten voorzien van een setje nieuwe rubbers. Het gaat om de Speedline velgen die op de
    Clio 16v zijn geleverd, in 15 inch, 6,5J. Deze velgen heb ik voor een leuke prijs op de kop kunnen tikken, en zullen de
    komende tijd het zicht van de civic bepalen.
    De banden die erop liggen zijn Fulda Carat Extremo in de maat 195/45 R15, goeie bandjes voor een nette prijs. Het ziet er
    nu dus als volgt uit:




















    Eindelijk was het zover, 22 februari is de civic bij Carrosserie Vercruyssen neergezet om nog wat carrosserie aan
    te passen. De nieuwe (originele) achterbumper moest worden gespoten, de handgrepen worden gelijk meegespoten, en
    het logo wordt van de motorkap gehaald. Het resultaat is helemaal naar mijn zin:





















    Eindelijk is de audio ook weer netjes ingebouwd, het resultaat ben ik behoorlijk tevreden over:
    Mooi maar bruikbaar







    Na even zoeken heb ik voor de civic ook eindelijk een mooie, unieke einddemper gevonden. Het
    gaat om een motordemper in het carbon, welke passend is gemaakt voor de civic.
    Het resultaat:









    Eindelijk weer een dag met mooi weer, even een ochtendje aandacht besteed aan de civic, en het
    resultaat is weer om aan te zien. Wat een beetje poetsen en cockpitspray kan doen!


















    Ondertussen zijn er weer enkele aanpassingen gedaan. De grootste aanpassing is het setje kuip-
    stoelen uit een Prelude model '92-'95. Deze stoelen ben ik al erg lang gek van, met hun heerlijke
    wangen en door de doorlopende hoofdsteun. Het resultaat is alsof ze altijd al in het interieur van
    de civic hebben gezeten:








    Daarna heb ik nog een origineel kleppendeksel van een Hatchback kunnen bemachtigen met een nette,
    matzwarte coating erop. Het resultaat, samen met het verwijderen van de kabelhoezen is een stuk
    strakker en cleaner dan eerst:






    En nog wat foto's in een wat regenachtige omgeving:














    Ook de Panasonic Headunit en de rest van de audio moeten er aan geloven. De sub, versterker en
    condensator zijn uit de wagen gehaald, de speakers zijn blijven zitten. De headunit is vervangen
    door een "antiek" exemplaar met CD-wisselaar van Philips.
    Waarom? Het geheel klonk toch al niet naar mijn zin, en verder investeren was geen optie hierin.
    Ook heb ik zo weer een kleine gewichtsbesparing, wat mijn acceleratie weer ten goede komt.





    Momenteel ben ik bezig met een nieuwe inbouw te maken voor de kofferbak. Dit wordt een cleane,
    strakke look met zwart leder. Het resultaat zie je hier vanzelf. Verdere plannen met de civic
    staan momenteel een beetje "on hold". Zodra we richting volgend voorjaar gaan zal weer het een
    en ander aangepakt worden (tip: onderstel). Blijf mijn project volgen dus!



    Ondertussen is de winter 2005-2006 gepasseerd en zijn er weer wat wijzigingen aan de Civic gedaan.
    Het zal echter ver het laatste zijn geweest, aangezien de Civic nu zo ongeveer het einddoel heeft
    bereikt en ik mijn financiën en tijd op andere zaken wil gaan richten. Wat is er allemaal gebeurd?


    Allereerst heb ik samen met Bart (thnx nog voor alle moeite!!) de originele schokbrekers met -60
    veren van Jamex vervangen door een FK schroefset. Dit heeft door het vastgeroest zitten van de
    bouten behoorlijk wat werk gekost, maar het eindresultaat is heerlijk.






    Daarna zijn we de remmerij aan gaan pakken, aangezien die behoorlijk aan pensioen toe was. Momenteel
    zitten er Brakemax geventileerde, geperforeerde sportremschijven gemonteerd (240mm) met daarbij be-
    horende Brakemax sportremblokken.
    Alvorens dit gemonteerd werd heb ik eerst een setje remklauwen laten stralen en gespoten, en samen met
    (alweer) Bart de klauwen gereviseerd. Toen dit alles er was zijn de spullen gemonteerd:











    Ondertussen was de middendemper compleet doorgeroest, en kon ik met wat zoeken een RVS middendemper en bij-
    behorende einddemper van OBX-R (zelfde merk als de rest van de uitlaatlijn) op de kop tikken. Helaas was de
    einddemper op zijn zachtst uitgedrukt "lelijk opvallend". Dankzij Autohandel Zegers is dit probleempje weer
    verholpen en hangt de demper nu zoals ik hem het liefst zie. Zo was het dus eerst:





    Op een loze zaterdag ochtend heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en de Cold Air Intake met intercooler-look
    vervangen door een kortere Cold-Air-Intake met open luchtfilter met carbon omhulsel. Dit om toch koude lucht
    aan te zuigen maar minder opvallend door het leven te gaan.
    Gelijk heb ik ook de bumper voorzien van zwart racegaas, om het een en ander eindelijk eens netjes af te werken.
    De originele bumperlip is daarbij op mysterieuze wijze verdwenen om nooit meer terug te zien.




    In het interieur zijn ondertussen het sportstuur en sportpookje verdwenen omdat ik toch liever wat prettiger
    stuur met het originele stuur. Het resultaat is o-zo origineel:




    Het eindresultaat na een winter hard werken is toch behoorlijk naar mijn zin. Via Van Der Poel ben ik in het
    bezit gekomen van een zeer strakke set 17 inch velgen, de PCW EMR 220 met daarop gemonteerde Goodyear Eagle
    F1 banden in 215/40/17. Deze hebben alles definitief afgemaakt. De bewijzen:








































































Johnniii's Vectra B 1.6i-16v


    Toen ik mijn Scoupe wilde inruilen stuitte ik op een Opel Vectra B uit 1996, 104.000 km, smoked-silver gekleurd.
    Deze heb ik op 5 september gekocht bij Hyundai Cappendijk in Terneuzen. Mijn vorige project, de Hyundai Scoupe
    heb ik erop ingeruild. De Vectra was op het moment dat ik hem kocht volledig standaard:











    Vanaf dat moment ben ik begonnen met de audio in de auto naar mijn zin te maken, niet wetende wat de toekomst zou
    brengen. De gegevens van de audio:


    De headunit:

    Als headunit had ik een Medion MP3 speler. Dit was geen hoge-kwaliteits radio, dus die zou nog vervangen worden als
    de tijd rijp was.


    De speakers:

    - Voor in het portier originele Opel Vectra tweeters
    - Voor in het portier originele Opel Vectra middentoners
    - Achter in het portier originele Opel Vectra middentoners

    Deze speakers werden aangestuurd door een Sinus Live! 3505 Chromen 5-kanaals eindversterker met een
    vermogen van 4x100 Watt + 1x300 Watt Max. / 4x50 Watt + 1x150 Watt RMS .....


    De subwoofers:

    - 2 x Raveland TW-3000 12 inch subwoofers in een kist van 2x 40 liter. Deze subwoofers leveren per stuk
      een vermogen van 450 Watt Max. / 180 Watt RMS

    De subwoofers werden per stuk aangestuurd door dezelfde Sinus Live! eindversterker, op de subwoofer uitgang.


    Overigen:

    - Om de piekstroom op te vangen zou er ook een 1.0 Farad Condensator ingebouwd worden....
    - Het geheel heb ik zelf netjes in de kofferbak ingebouwd en bekleed met Mokette in lichtgrijs.

    De volledige installatie heeft mij ongeveer 35 uur werk gekost. Het resultaat:





   Helaas is het met de Vectra voor mij niet goed afgelopen. Er bleek vanaf het begin al iets mis mee te zijn. Het lampje van
   de motorstoring gaf namelijk al toen ik na de aankoop naar huis reed aan dat er iets niet in orde te was. Volgens Cappendijk
   moest er eens een stuk snelweg gereden worden, dan zou het wel over gaan. Dit heb ik dus gelijk gedaan, maar dat hielp niet.

   De volgende dag startte de Vectra al niet. De accu bleek spontaan kapot te zijn. Dezelfde dag is er bij de garage weer een
   nieuwe accu ingezet, zodat ik weer kon rijden.
   Een week later de auto weer terug naar de garage, waar ze de lambdasonde hebben schoongemaakt. Nadat ik de auto weer
   heb opgehaald bleek het probleem met het motorstorings controlelampje nog niet opgelost.

   Twee weken later heb ik de Opel weer bij Cappendijk gezet, om ze weer naar de storing te laten kijken, en tevens de
   middendemper te laten maken, aangezien die ook nog eens een keer kapot was. Dit allemaal zonder dat er iets raars met
   de auto was gebeurd. Nadat ik de auto heb opgehaald, bleek de uitlaat gelast te zijn en de EGR-klep vervangen.

   Na een paar weken begon ik steeds een raar geluid te horen als ik in de vijfde versnelling kwam. Dit geluid was weg zodra je de
   koppeling terug intrapte. Binnen twee weken was het zo erg geworden dat ik terug ben gegaan naar de garage. Daar hebben ze
   ernaar geluisterd, en zeiden ze dat ik maar es een afspraak moest maken om de versnellingsbak te vervangen. De afspraak werd
   gemaakt voor twee weken later, terwijl ze nog even van gedachten veranderden. Ze wilden namelijk de bak openhalen en de
   waarschijnlijk kapotte lager vervangen. Toen ze een week eraan bezig waren geweest bleken ze het toch niet te kunnen en
   hebben ze er een tweedehands bak in geplaatst, vermoedelijk van de lokale sloperij.
   Toen ik de auto terug ophaalde merkte ik direct dat hij slecht, hakerig schakelde en dat er een ontzettend irritant schrapend
   geluid uit de "nieuwe" bak kwam. Toen dhr. Cappendijk mij belde om te vertellen dat de auto klaar was, zei hij zowat gelijk dat
   'de Vectra geen racewagen was en dat ik er dus ook rustig mee moest omgaan'. Deze uitspraak was gebaseerd op een raam-
   sticker van Tuning Club Zeeland en een netjes afgewerkte geluidsinstallatie in de kofferbak. Volledig ongegrond dus. Hierover
   was ik uiteraard ook zeer pissig! Zeker toen hij daarachter nog even doodleuk vertelde dat de bak vervangen was en dat hij
   dat niet nog es ging doen. Zo'n opmerking maak je in mijn ogen niet als je vertrouwen hebt in de versnellingsbak die je net
   hebt geplaatst!
   De dag nadat ik hem had opgehaald heb ik dhr. Cappendijk weer maar opgebeld om te zeggen dat de bak een raar geluid
   maakte en dat hij erg vervelend schakelde. Zijn antwoord was dat elke auto wel es een bijgeluid had en dat hij er dus niets aan
   zou doen omdat het volgens hem geen kwaad kon. Na twee weken ben ik terug gegaan, en heb ik gezegd dat ik dat niet accep-
   teerde. Een erkende monteur had als second opinion al gezegd dat hij vond dat de bak opnieuw vervangen zou moeten worden
   als het geluid zo bleef. De middendemper was op dat moment OOK nog es opnieuw gaan lekken, dus zelfs dat hadden ze niet
   fatsoenlijk opgelost.
   Cappendijk bood toen aan een half jaar extra garantie op de motor en versnellingsbak te bieden om mij het vertrouwen te geven
   dat de auto in orde was. Dit heb ik geaccepteerd, maar niet omdat ik het er mee eens was. In mijn ogen hadden zij immers de
   auto absoluut niet naar behoren gerepareerd. Even interessant om te weten: dit duurde in totaal nog geen 4 maanden!!!

   Het eind van het verhaal is dat ik de auto terug aan Cappendijk heb verkocht en daarop EUR 2.000 heb verloren. Toen ik hem
   kwam inleveren hadden ze nog het lef te zeggen dat ze wel hoopten dat ik vond dat ze me correct behandeld hadden! Ik heb me
   toen echt moeten inhouden......

   De moraal van het verhaal:
   KOOP NOOIT EEN AUTO BIJ HYUNDAI CAPPENDIJK IN TERNEUZEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!





























Johnniii's Scoupé 1.5i-12v



    Mijn vierde project was een Hyundai Scoupe 1.5i LS uit 1993, gekocht op 25 maart 2002 met 110.000 km.
    Bij aanschaf was er al het een en ander aan gemodificeerd, zie ook de foto's onder:







  


    Na anschaf is er wel het een en ander gebeurd. Dit getuigen ook de foto's die je onder ziet.
    Onder de foto's is een lijst met aanpassingen te vinden.


    Mijn licht getunede en goed onderhouden motorblok:




    Mijn interieur, waar ik erg trots op was!

Vol lederen interieur uit een GT-Turbo   Mijn interieur met driekleurig leer


    Het exterieur, ook iets wat erg goed gelukt was (vond ik althans).
Eerst voordat de ruiten geblindeerd waren:




En na het blinderen:







    Enkele details van binnen en buiten:

Originele Hyundai Coupe 2.0 Fx lichtmetalen velgen in 15   Verchroomde dobbelsteentjes aan de binnenspiegel


K&N 57i Kit voor extra geluid en PK's   Remus einddemper ovaal, 2x74x65 mm


Chromen lijst met zwarte lederen pookhoes en grijs/zwart-lederen pookknop met chromen top   Aluminium pedalen en bijbehorende voetsteun, en zwarte matten met traanplaat hakstuk en grijze rand


    Een van de dingen wat niet veel mensen zo hadden ...... NEON INSIDE!!!!:

Heel het voetengedeelte wordt met een blauwe neon-gloed verlicht d.m.v. vier neon-buizen gemonteerd onder dashboard en stoelen.





Een lijst van alle huidige modificaties:

    Motor e.d.:

    *    K&N 57i Kit
    *    Remus Einddemper, ovaal, 2x74x65 mm
    *    Middendemper vervangen door rechte pijp
    *    Katalysator leeggehaald
    *    Diverse onderdelen van het motorblok gespoten/gelakt in rood en zilver

    Interieur:

    *    Volledig lederen interieur uit een Scoupé GT-Turbo, zwart-rood-groen
    *    Aluminium sportpedalen en bijbehorende voetsteun
    *    Matten met traanplaat hakstuk links en rechts, grijze rand en zwarte stof
    *    Instaplijsten in chroom/alu look met "R.Evolution"-opschrift
    *    Chromen lijst met lederen hoes rond versnellingspook
    *    Pookknop in grijs/zwart leder en chroom
    *    Sportstuur met afgeplatte onderzijde in zwart leder en inox
    *    Aluminium handremgreep
    *    Verchroomde dobbelsteentjes aan de binnenspiegel
    *    Middenarmsteun
    *    Diverse delen dashboard zwart gespoten i.p.v. originele kleur
    *    Luchtroosters onder voorruit zwart gespoten en aan de binnenkant zilver gaas erop
    *    Handsfreeset van Carpoint met luidspreker in GSM-houder gemonteerd
    *    Paarse binnenverlichting
    *    Blauwe neon onder het dashboard en stoelen, zodat het gehele voetengedeelte baadt in blauwe neon-gloed
    *    Hoedenplank bekleed met zwarte stoffering
    *    Zonnescherm op hoedenplank

    Ice:

    *    Kenwood KDC-4080 Radio/CD-speler met blauwe display, 2 versterker uitgangen en wisselaarbediening; 4 x 45 Watt
    *    Vóór: Boschmann PR-4002 speakers, 120 Watt
    *    Achter: Ultimate boxen 150 Watt
    *    450 Watt Spirit Basspipe incl. inbouw kofferruimte
    *    Blauwe neon als verlichting voor kofferbak
    *    Cracked Ice Neon verwerkt in zwart beklede kofferruimte

    Exterieur:

    *    Open dak (kantel)
    *    Racegaas in het zilver achter de grillelijst
    *    Racegaas in het zilver achter de luchtinlaten in de bumper
    *    Ronde verstralers in de buitenste luchtinlaten van de voorbumper
    *    Philips Blue Vision lampen in koplampen voor helder witte verlichting
    *    Blauwe stadslichtjes
    *    Blauwe neon achter de grille en luchtinlaat van de bumper
    *    Chromen ruitenwissersproeiers met blauwe power-leds
    *    Zilveren zonnefilter aan buitenkant, zwart aan de binnenkant
    *    Diverse stickers in één rij op de deur
    *    "The Fast And The Furious"-bestickering op de zijruitjes
    *    Ruiten rondom geblindeerd 35%
    *    Custom paint op de tankdop
    *    Meegespoten spiegelbevestiging en strips
    *    Sideskirts in carrosseriekleur
    *    Windschermen in carrosseriekleur
    *    Remklauwen en -trommels in het rood
    *    Carbonfolie op onderzijde achterbumper en raamstijlen zij en achter
    *    Verlaagde ophanging d.m.v. andere veren
    *    Originele Hyundai Coupe 2.0 Fx lichtmetalen velgen, 15" met Flamingo 195-50-15 banden
    *    Chromen ventieldopjes
    *    Spoorverbreders achter 0,5 cm
    *    Remklauwen en -trommels geel gelakt
    *    Remus einddemper met 2x74x65 ovaal in chroom





























Johnniii's Corolla 1.6i-16v


    Toen ik mijn Kadett noodgedwongen naar de sloop moest brengen, zocht ik een leuk, sportief alternatief. Na wat rond kijken
    is de keus gevallen op een Toyota Corolla 1.6i-16v uit 1988, in de kleur zilvergrijs. Het was een snel, sportief wagentje
    met een leuk uiterlijk en een voor die tijd erg modern interieur. Bij de proefrit bleek hij heerlijk te rijden en was de
    beslissing snel genomen!
    De auto was volledig origineel toen ik hem kocht. Gelijk bij aankoop zijn de zwarte velgen van mijn Kadett overgezet, en
    is de audio overgezet. Zo zag ie er toen ongeveer uit:



   

    In het jaar dat ik de Corolla heb gehad heb ik maar één keer echt problemen gehad, en dat was te wijten aan een verstopt
    benzinefilter. Dit is echter nooit helemaal terug goed gekomen, waardoor ik em toch op den duur heb ingeruild. In dat jaar
    heb ik wel een hele berg met mods geplaatst, zodat ie er toch erg origineel uitzag. De lijst:

    * Ronde sportpookknop in alu/blauw leder
    * Blauw Jamex 30cm sportstuur
    * Automatten zwart met blauwe rand en twee traanplaat hakstukken
    * Alu sportpedalen
    * Chromen gordelsnijder
    * Blauwe gordelhoezen CT-Racing
    * Middenarmsteun (universeel)
    * Zonnefilter Filtravedo
    * Hoedenplank bekleed met zwarte stof
    * Handsfreeset Carpoint
   
    * Remtrommels en -klauwen zilver gespoten
    * Booskijkers op koplampen en stadslichten (folie)
    * Zonnefilter zwart, ong. 20 cm diep
    * Grille zwart gespoten
    * Knipperlichten geblindeerd
    * Windschermen in de portieren
    * Een eigengemaakte einddemper met 90mm RVS sierstuk
   
    * motorblok helemaal opgepoetst
   
    Hieronder zie je de resultaten:



   



   

    Helaas bleef er na het verstopte benzinefilter een sputter in zitten die we er niet zomaar uit kregen. Anders had het
    nog wel een tijdje een leuke auto geweest om mee rond te rijden.......
                                                                                                                   




























Johnniii's Kadett 1.6i


    Na een maand of vier met de Ford gereden te hebben, kwam ik per ongeluk een Opel Kadett tegen met strakke zwarte sport-
    velgen erop. Omdat de Escort al wat kleine mankementjes vertoonde (lekke midden- en einddemper, niet lekker optrekken,
    roest op de kofferklep) ben ik toen even goed gaan denken wat ik nu eigenlijk graag wilde. Ik heb toen besloten om de Ford
    in te ruilen op die Kadett. Op zich een dubieuze keuze, al heb ik erg veel plezier met de Kadett gehad.



  

    Toen ik met de Opel ben gaan rijden, heb ik me gelijk helemaal erop uitgeleefd. Om te beginnen heb ik de striping aan de
    zijkant verwijderd, een zonnefilter met de tekst "Red Devil" erop laten zetten, en een andere einddemper geplaatst.
    Tevens heb ik de kofferklep ontdaan van onzinnige kreten als "Kadett" en "1.6" zodat deze ook mooi strak was.
    Het interieur was iets waar ik extra veel aandacht aan besteed heb. Ik heb op een sloperij een Kadett GT interieur op de kop
    kunnen tikken. Dit was veel donkerder en sportiever dan het originele interieur zodat ik een stuk mooier en rustgevender
    interieur had. Ook op de sloop heb ik een Vectra stuur gehaald, wat een stukje kleiner en veel comfortabeler dan het origi-
    nele stuur.
    Bij Autostyle heb ik o.a. een alu met zwart lederen sportpook besteld, alu sportpedalen, zwarte matten met een grijze rand,
    en een zonnescherm voor de hoedenplank (die ik met zwarte stof heb bekleed) gekocht. Dit gaf het interieur nog een wat spor-
    tievere look. Een eigengemaakt detail was het zilveren gaas achter de ventilatieuitgangen.
    De audio werd in deze auto ook geoptimaliseerd door Polo Autoshop in Hulst. Zij zorgen voor de Alpine V12 1000W eind-
    versterker met vier kanalen, de Kenwood 220W vierwegs boxen achterin, en de Phoenix Gold 500W subwooferkist achterin.
    Op de Kenwood headunit die ik al had werd ook nog een 6-cd Wisselaar van Kenwood geplaatst. Dit alles werd netjes af-
    gesteld en gaf een extreem goed geluid!





  

  


    Helaas heb ik niet de kans gekregen om mijn Kadedillac af te maken, want hij werd door een ander afgemaakt. Alleen dan niet
    op de manier zoals ik bedoelde. Een gozer uit Koewacht had haast en dacht dat ik het stoplicht nog wel even door zou
    vlammen. Helaas voor mij en hem stond ik al een seconde of tien stil toen hij met een gangetje van 50 p/u zijn GOlf II
    achterin de Kadett parkeerde. Mijn zonnefilter heeft mijn nek gered, omdat ik helemaal naar achteren zat in mijn stoel
    om het stoplicht te kunnen zien. Hierdoor had ik gelukkig niets! Mijn Kadett daarentegen was total-loss.....BALEN!!!


  

  

  





























Johnniii's Escort XR3i


    Toen ik bezig was met mijn rijbewijs, stond al vast dat ik een sportieve, mooie auto wilde hebben (zoals iedereen dus).
    Via mijn toenmalige vriendin haar vader kwam ik bij Van Putten en Zn terecht die nog een mooie Ford Escort XR3i uit 1990
    hadden staan. Deze was wit, en zag er erg sportief uit met de rally-lampen erop. De km-stand van 145.000 viel ook nog wel
    mee, dus ik besloot hem te kopen.



  

    Na de aankoop heeft het nog een half jaar geduurd voordat ik eindelijk mijn rijbewijs haalde (dankzij 3 maanden wachttijd
    om me opnieuw op te laten naaien door onze "deskundige" examinators), maar toen het eindelijk zover was, was ik natuurlijk
    helemaal tevreden met mijn Escort.
    In het begin heb ik natuurlijk wat leuke dingetjes met de auto gedaan, zoals rode sportpedalen, en een witte zonnefilter.
    een sportstuurtje en -pook zaten er al in, dus dat was makkelijk. Als radio had ik een Kenwood headunit met CD-speler en
    blauw display uitgekozen, 4x45W en twee versterkeruitgangen.



    De audio is toen nog verder uitgebreid met een dubbele wooferkist met plexiglas (van de Zwarte Markt) en een Kenwood
    kanaals versterker. Dit was echter niet echt de moeite van het noemen waard.



    Met de Escort heb ik maar een maandje of vier gereden.......