Homepage
Inhoudsopgave Systematische analyse algemene folder Conclusie |
Communicatiebeleid In deze paragraaf wordt het door ons voorgestelde communicatiebeleid geformuleerd. Het MC is een 'levende school' die in interactie leeft
met haar omgeving, waarbij de school zich overwegend
opstelt als zendende instantie. Communicatie als
geïntegreerd onderdeel van het algemene beleid van het
MC wordt op beleidsmatig niveau gevoerd, waarbij de
identiteit van de school als uitgangspunt hiervoor dient.
De interconfessionele identiteit van het MC komt tot
uiting in de waarden aandacht, respect en vertrouwen.
Over de betekenis van en het vormgeven aan (bijvoorbeeld
het hebben van een commissie en protocollen ten tijde van
ongebruikelijke voorvallen) deze identiteitsbepalende
waarden moet intern (op managementniveau) worden
gecommuniceerd. Alleen dan kunnen deze waarden in de
externe communicatie dusdanig helder weergegeven worden
dat door consistente en doelgerichte inzet van bewust
gekozen communicatiemiddelen en -boodschappen de omgeving
een positief beeld ontwikkelt over het MC. Dat beeld moet
bovendien samenvallen met het gewenste beeld. De
communicatie van de school heeft tot doel kennis over te
dragen (o.a. met betrekking tot de unilocatie), houding
en gedrag ten opzichte van het MC te beïnvloeden, nieuwe
leerlingen te werven (door de waarden aandacht, respect
en vetrouwen als unique selling point te communiceren) en
de binding met de bestaande doelgroepen te continueren en
te versterken. Hiertoe wordt communicatie naar de
relevante doelgroepen systematisch gehanteerd teneinde
via een constant en/of structureel contact de doelgroepen
te informeren over de produkten en diensten van het
MC. |